Thursday, October 23, 2008

Pandangan Saya Tentang Kemudahan Di Rawang

Semasa menjalankan kajian di kawasan Rawang, salah satu tempat yang saya dan rakan-rakan tujui ialah stesen bas Rawang untuk mendapatkan responden. Saya terkejut dengan prasarana yang ada di stesen bas tersebut. Untuk memastikan bahawa tempat tersebut adalah stesen bas, saya telah bertanya pada beberapa pengguna. Mereka menyatakan tempat inilah stesen bas Rawang.

Saya terkejut malihat keadaannya kerana jika dilihat, ia tidak seperti stesen bas. tetapi seperti perhentiaan bas sahaja. Tiada tempat menunggu bas, longkang yang tidak bertutup, jalan yang berlubang, dan juga tahap kebersihan yang kurang memuaskan. Pengguna terpaksa berteduh di kedai-kedai yang berhampiran sekiranya hujan ataupun panas terik.

Bagi saya, pihak yang bertanggungjawab harus memandang serius hal ini bagi keselesaan pengguna malahan jika pengangkutan ini beroperasi secara mapan, saya percaya ekonomi di Rawang mampu berkembang dengan lebih pesat.

No comments: